Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit

FOLLOW ME

TWITTER GPLUS FACEBOOK BEHANCE PINTEREST

Blog

Home  /  In Trends   /  MAN RAY

MAN RAY

Τους επόμενους μήνες θα ανεβάζουμε τέχνη εμπνευσμένη από τον Man Ray, εδώ είναι μερικές πληροφορίες για τον ίδιο τον μεγάλο καλλιτέχνη.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΚΤΗΣ

(1890–1976)

Ο Man Ray ήταν κυρίως γνωστός για τη φωτογραφία του, που κάλυπτε τόσο τα κινήματα του Dada όσο και του σουρεαλισμού.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΤΙΝΗ ΑΚΤΙΝΗ;

Το 1915, ο Man Ray γνώρισε τον Γάλλο καλλιτέχνη Marcel Duchamp και μαζί συνεργάστηκαν σε πολλές εφευρέσεις και δημιούργησαν το συγκρότημα καλλιτεχνών Dada της Νέας Υόρκης. Το 1921, ο Ρέι μετακόμισε στο Παρίσι και συνδέθηκε με τους κύκλους καλλιτεχνών και συγγραφέων του Παρισιού Ντάντα και Σουρεαλιστών. Τα πειράματά του με τη φωτογραφία περιελάμβαναν την ανακάλυψη του τρόπου δημιουργίας εικόνων “χωρίς κάμερα”, τις οποίες ονόμασε “rayographs”.

ΠΡΩΪΜΗ ΚΑΡΙΕΡΑ

Γεννημένος Emmanuel Rudnitzky, ο οραματιστής καλλιτέχνης Man Ray ήταν γιος Εβραίων μεταναστών από τη Ρωσία. Ο πατέρας του εργάστηκε ως ράφτης. Η οικογένεια μετακόμισε στο Μπρούκλιν όταν ο Ρέι ήταν μικρό παιδί. Από νωρίς, ο Ray έδειξε μεγάλη καλλιτεχνική ικανότητα. Αφού τελείωσε το γυμνάσιο το 1908, ακολούθησε το πάθος του για την τέχνη. Σπούδασε σχέδιο με τον Robert Henri στο Ferrer Center και παρακολούθησε τη γκαλερί του Alfred Stieglitz 291. Αργότερα έγινε εμφανές ότι ο Ray είχε επηρεαστεί από τις φωτογραφίες του Stieglitz. Χρησιμοποίησε ένα παρόμοιο στυλ, τραβώντας φωτογραφίες που παρείχαν μια ατελείωτη ματιά στο θέμα.

Ο Ray βρήκε επίσης έμπνευση στο Armory Show του 1913, στο οποίο συμμετείχαν τα έργα των Pablo Picasso, Wassily Kandinsky και Marcel Duchamp. Την ίδια χρονιά, μετακόμισε σε μια αναπτυσσόμενη αποικία τέχνης στο Ridgefield, New Jersey. Το έργο του εξελίχθηκε επίσης. Αφού πειραματίστηκε με ένα κυβιστικό στυλ ζωγραφικής, κινήθηκε προς την αφαίρεση.

Το 1914, ο Ρέι παντρεύτηκε τον Βέλγο ποιητή Adon Lacroix, αλλά η ένωση τους διαλύθηκε μετά από λίγα χρόνια. Έκανε μια πιο διαρκή φιλία γύρω από αυτήν την περίοδο, ενώ ήταν κοντά στον συνάδελφο καλλιτέχνη Marcel Duchamp.

ΔΑΔΑΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΟΥΡΕΡΑΛΙΣΜΟΣ

Μαζί με τον Duchamp και τον Francis Picabia, ο Ray έγινε ηγετική προσωπικότητα στο κίνημα Dada στη Νέα Υόρκη. Ο νταϊσμός, που παίρνει το όνομά του από το γαλλικό ψευδώνυμο για ένα άλογο λικνίσματος, αμφισβήτησε τις υπάρχουσες έννοιες της τέχνης και της λογοτεχνίας και ενθάρρυνε τον αυθορμητισμό. Ένα από τα διάσημα έργα του Ray από τότε ήταν το “The Gift”, ένα γλυπτό που περιλάμβανε δύο αντικείμενα που βρέθηκαν. Κολλήθηκε καρφιά στην επιφάνεια εργασίας ενός σιδήρου για να δημιουργήσει το κομμάτι.

Το 1921, ο Ρέι μετακόμισε στο Παρίσι. Εκεί, συνέχισε να είναι μέρος της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, τρίβοντας τους αγκώνες με διάσημες φιγούρες όπως οι Gertrude Stein και Ernest Hemingway. Ο Ρέι έγινε διάσημος για τα πορτρέτα των καλλιτεχνικών και λογοτεχνικών συνεργατών του. Ανέπτυξε επίσης μια ακμάζουσα καριέρα ως φωτογράφος μόδας, φωτογραφίζοντας περιοδικά όπως το Vogue. Αυτές οι εμπορικές προσπάθειες υποστήριξαν τις καλλιτεχνικές του προσπάθειες. Ένας φωτογραφικός καινοτόμος, ο Ρέι ανακάλυψε έναν νέο τρόπο να δημιουργήσει ενδιαφέρουσες εικόνες κατά λάθος στο σκοτεινό του δωμάτιο. Ονομάστηκαν “Rayographs”, αυτές οι φωτογραφίες δημιουργήθηκαν τοποθετώντας και χειρίζοντάς τα αντικείμενα σε κομμάτια φωτοευαίσθητου χαρτιού.

Ένα από τα άλλα διάσημα έργα του Ray από αυτή τη χρονική περίοδο ήταν το “Violin d’Ingres” του 1924. Αυτή η τροποποιημένη φωτογραφία εμφανίζει το γυμνό πίσω μέρος του εραστή του, ερμηνευτή με την ονομασία Kiki, που έχει σχεδιαστεί μετά από έναν πίνακα του νεοκλασικού Γάλλου καλλιτέχνη Jean August Dominique Ingres. Σε μια χιουμοριστική συστροφή, η Ray πρόσθεσε σε δύο μαύρα σχήματα για να κάνει την πλάτη της να μοιάζει με μουσικό όργανο. Διερεύνησε επίσης τις καλλιτεχνικές δυνατότητες της ταινίας, δημιουργώντας τώρα κλασικά σουρεαλιστικά έργα όπως το L’Etoile de Mer (1928). Γύρω από αυτό το διάστημα, ο Ray πειραματίστηκε επίσης με μια τεχνική που ονομάζεται Sabatier effect, ή solarization, η οποία προσθέτει μια ασημί, φανταστική ποιότητα στην εικόνα.

Ο Ray βρήκε σύντομα μια άλλη μούσα, τον Lee Miller, και την παρουσίασε στο έργο του. Μια κοπή του ματιού της εμφανίζεται στο γλυπτό “Αντικείμενο που πρέπει να καταστραφεί” το 1932 και τα χείλη της γεμίζουν τον ουρανό του “Παρατηρητηρίου Ώρα” (1936). Το 1940, ο Ρέι εγκατέλειψε τον πόλεμο στην Ευρώπη και μετακόμισε στην Καλιφόρνια. Παντρεύτηκε το μοντέλο και τη χορεύτρια Juliet Browner τον επόμενο χρόνο, σε μια μοναδική διπλή τελετή με τους καλλιτέχνες Max Ernst και Dorothea Tanning.

ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ

Επιστρέφοντας στο Παρίσι το 1951, ο Ray συνέχισε να εξερευνά διάφορα καλλιτεχνικά μέσα. Επικεντρώθηκε μεγάλο μέρος της ενέργειάς του στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Κλαδεύοντας προς μια νέα κατεύθυνση, ο Ρέι άρχισε να γράφει τα απομνημονεύματα του. Το έργο χρειάστηκε περισσότερο από μια δεκαετία για να ολοκληρωθεί και η αυτοβιογραφία του, Self Portrait, τελικά δημοσιεύθηκε το 1965.

Στα τελευταία του χρόνια, ο Man Ray συνέχισε να εκθέτει την τέχνη του, με παραστάσεις στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, στο Παρίσι και σε άλλες πόλεις τα χρόνια πριν από το θάνατό του. Πέθανε στις 18 Νοεμβρίου 1976, στο αγαπημένο του Παρίσι. Ήταν 86 ετών. Τα καινοτόμα έργα του μπορούν να βρεθούν σε μουσεία σε όλο τον κόσμο και θυμάται για την καλλιτεχνική του εξυπνάδα και την πρωτοτυπία. Όπως είπε κάποτε ο φίλος Μάρσελ Ντουκάμπ, «Ήταν το επίτευγμά του να αντιμετωπίζει την κάμερα καθώς αντιμετώπιζε το πινέλο, ως απλό όργανο στην υπηρεσία του νου».

ΑΡΘΡΟ ΤΙΤΛΟΣ

Βιογραφία Man Ray

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Συντάκτες του biografi.com

ΟΝΟΜΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Ο ιστότοπος Biografi.com

Διεύθυνση URL

https://www.biography.com/artist/man-ray

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

10 Οκτωβρίου

Over the next coming months we will be uploading art inspired by Man Ray here is some information on the great artist himself.

Man Ray Biography

(1890–1976)
Man Ray was primarily known for his photography, which spanned both the Dada and Surrealism movements.

Who Was Man Ray?

In 1915, Man Ray met French artist Marcel Duchamp, and together they collaborated on many inventions and formed the New York group of Dada artists. In 1921, Ray moved to Paris and became associated with the Parisian Dada and Surrealist circles of artists and writers. His experiments with photography included rediscovering how to make “camera-less” pictures, which he called rayographs.

Early Career

Born Emmanuel Rudnitzky, visionary artist Man Ray was the son of Jewish immigrants from Russia. His father worked as a tailor. The family moved to Brooklyn when Ray was a young child. From an early year, Ray showed great artistic ability. After finishing high school in 1908, he followed his passion for art; he studied drawing with Robert Henri at the Ferrer Center and frequented Alfred Stieglitz’s gallery 291. It later became apparent that Ray had been influenced by Stieglitz’s photographs. He utilized a similar style, snapping images that provided an unvarnished look at the subject.

Ray also found inspiration at the Armory Show of 1913, which featured the works of Pablo Picasso, Wassily Kandinsky and Marcel Duchamp. That same year, he moved to a burgeoning art colony in Ridgefield, New Jersey. His work was also evolving. After experimenting with a Cubist style of painting, he moved toward abstraction.

In 1914, Ray married Belgian poet Adon Lacroix, but their union fell apart after a few years. He made a more lasting friendship around this time, becoming close to fellow artist Marcel Duchamp.

Dadaism and Surrealism

Along with Duchamp and Francis Picabia, Ray became a leading figure in the Dada movement in New York. Dadaism, which takes its name from the French nickname for a rocking horse, challenged existing notions of art and literature, and encouraged spontaneity. One of Ray’s famous works from this time was “The Gift,” a sculpture that incorporated two found objects. He glued tacks to the work surface of an iron to create the piece.

In 1921, Ray moved to Paris. There, he continued to be a part of the artistic avant-garde, rubbing elbows with such famous figures as Gertrude Stein and Ernest Hemingway. Ray became famous for his portraits of his artistic and literary associates. He also developed a thriving career as a fashion photographer, taking pictures for such magazines as Vogue. These commercial endeavors supported his fine art efforts. A photographic innovator, Ray discovered a new way to create interesting images by accident in his darkroom. Called “Rayographs,” these photos were made by placing and manipulating objects on pieces of photosensitive paper.

One of Ray’s other famous works from this time period was 1924’s “Violin d’Ingres.” This modified photograph features the bare back of his lover, a performer named Kiki, styled after a painting by neoclassical French artist Jean August Dominique Ingres. In a humorous twist, Ray added to two black shapes to make her back look like a musical instrument. He also explored the artistic possibilities of film, creating such now-classic Surrealistic works as L’Etoile de Mer (1928). Around this time, Ray also experimented with a technique called the Sabatier effect, or solarization, which adds a silvery, ghostly quality to the image.

Ray soon found another muse, Lee Miller, and featured her in his work. A cut-out of her eye is featured on the 1932 found-object sculpture “Object to Be Destroyed,” and her lips fill the sky of “Observatory Time” (1936). In 1940, Ray fled the war in Europe and moved to California. He married model and dancer Juliet Browner the following year, in a unique double ceremony with artist Max Ernst and Dorothea Tanning.

Later Years and Death

Returning to Paris in 1951, Ray continued to explore different artistic media. He focused much of his energy on painting and sculpture. Branching out in a new direction, Ray began writing his memoir. The project took more than a decade to complete, and his autobiography, Self Portrait, was finally published in 1965.

In his final years, Man Ray continued to exhibit his art, with shows in New York, London, Paris and other cities in the years before his death. He passed away on November 18, 1976, in his beloved Paris. He was 86 years old. His innovative works can be found on display in museums around the world, and he is remembered for his artistic wit and originality. As friend Marcel Duchamp once said, “It was his achievement to treat the camera as he treated the paint brush, as a mere instrument at the service of the mind.”Citation Information

POST A COMMENT